Thursday, March 20, 2014

Fadhilat Asma’ul Husna – Al Badii

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



95. Al Badii’

Incomparable/ The Originator

Yang Maha Pencipta / Yang Tiada Tandingan / Tiada Tolok Banding  / Maha Pemula / Maha Pencipta Yang Baru – Yang menciptakan yang belum wujud sebelumnya, iaitu Ia membentuk segala-galanya dalam dunia ini tanpa rekaan, sehingga tidak ada contoh dan yang menyamai sebelum keluarnya ciptaanNya itu.
.
Fadhilat Al Badii’
.
Bagi mencapai sesuatu maksud, zikirkan ‘ Ya Badii’ ’ sebanyak 1200 X, InsyaAllah dalam tempoh 13 hari hajatnya akan tercapai.
.
Andai kita mempunyai rancangan yang sangat penting & ingin menjayakannya, maka zikirkanlah ‘ Ya Badii’ ’ sebanyak 500 X selepas solat fardhu. Insyaallah Tuhan akan memberikan pertolongan hingga rancangan kita berjaya & berjalan lancar.
.
Jika merancang suatu pengembaraan atau perjalanan, amalkanlah zikir ‘ Ya Badii’ ’ ini sebelum tidur sebanyak mungkin, InsyaAllah akan diberi ilham dan petunjuk bagi menghadapi sebarang kemungkinan.
.
Sesiapa menyebut ‘ Ya Badii’ ’ 70 kali berulang-ulang, diikuti dengan doa (Ya  Allah! Dikaulah yang menjadikan segala-galanya di dunia ini). InsyaAllah kesusahannya akan hilang.
.
Amalkanlah zikir ‘ Ya Badii’ ’ ini sebanyak 1000 X pada setiap hari. InsyaAllah akan menghilangkan kesusahan dan kesedihan.
.
Jika diamalkan zikir ‘ Ya Badii’ ’ sebanyak 1000 X di antara Maghrib dan Isyak, InsyaAllah ianya akan diberi kemudahan dan meninggal sebagai seorang Mukmin.
.
Wallahu A’lam bishowab
.


Powered By Blogger | Template Created By Lord HTML