Tuesday, July 15, 2014

AURAT, JANGAN AMBIL MUDAH


Perkongsian Usrah belajar memahami dan mengkaji terjemahan Al-quran. Pengakuan dari seorang RIJAL (lelaki) yang nampak beriman pada Zahirnya. Harap begitu juga pada imannya. InsyaALLAH.

Saya : ..kita boleh andaikan bahawa,nanti lepas mati, bahagian yang cepat reput bagi wanita adalah "MULUT" dan lelaki adalah "MATA".

RIJAL: (terdiam dan saling berpandangan).. ye, perkara itu memang perlu di akui dan saya mengaku.

Renungkan sahabat. Pengakuan jujur dari seorang rijal yang beriman, insyaALLAH. Tapi, bagaimana pula dengan lelaki yang ragu-ragu imannya? Agaknya,lebih dari itu. mungkin...Nauzubillah. Ada tak rijal lain yang nak mengaku? Sila mengaku, dan moga dapat memberi kesedaran kepada kaum Nisa.

Mata lelaki ibarat X-RAY. Mereka boleh scan seluruh tubuh wanita dengan hanya melihat satu bahagian daripada anggota-anggota badan wanita.. Begitulah "hebatnya" mata lelaki. Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika tidak dikawal dengan iman.

Dan saya pernah berdiri di belakang seorang Nisa (perempuan), berpakaian kurang sOpan dan sendat. 2 orang rijal memandangnya dari atas ke bawah. Nisa itu kelihatannya tidak selesa dan beristighfar.. Astaghfirullaahal 'azhiim.

tahu ke apa maknanya istighfar tu? maksudnya "AKU MOHON AMPUN KEPADA ALLAH YANG MAHA AGUNG"...dan apa tindakan Nisa selepas itu? Allahualam.

Muhasabah.~ Masih belum terlambat duhai NIsa' KU..

No comments:

Powered By Blogger | Template Created By Lord HTML