Sunday, April 13, 2014

KOLEKSI POSTER GALAKAN BERHIJAB / MENUTUP AURAT UNTUK MUSLIMAH

Berikut adalah koleksi poster yang sempat saya muat turun dari pelbagai sumber di internet.  Poster-poster ini sangat menarik, bermaklumat dan berpotensi memberikan kesedaran dan semangat kepada para wanita untuk berhijab atau menutup aurat.

Melalui poster-poster yang berwarna warni dan menarik ini, saya harap dapat menyuntik semangat untuk menutup aurat di kalangan para remaja Muslimah, khususnya puteri-puteri saya yang masih kecil.  Semoga mereka dan juga kawan-kawan mereka jatuh cinta dengan cara berpakaian Muslimah dan istiqamah untuk menutup aurat.

Ini sekadar alternatif sahaja.  Banyak lagi cara lain yang boleh dilakukan bagi menyampaikan mesej ini. Klik pada imej untuk saiz asal.














































































Jika kalian bersetuju bahawa pendekatan poster-poster seperti ini dapat memberikan kesan yang memuaskan dalam menyuntik kesedaran menutup aurat di kalangan anak-anak perempuan, remaja atau pun mungkin juga di kalangan wanita dewasa yang kalian kenali, maka sebarkanlah dan kongsikanlah dengan mereka semua.  Cetak dan tampal.

InsyaALLAH, kalau saya jumpa yang lain, saya akan tambah lagi…

Semoga para Muslimah kita diperlihara ALLAH, amin…

No comments:

Powered By Blogger | Template Created By Lord HTML