Monday, June 16, 2014

SKETSA FB 2

 
Luahan hati seorang lelaki.

Lelaki ada satu masalah. Iaitu menjaga mata.

Nak jaga mata bukan senang apabila ada yang mudah mendedahkan aurat.

Jadi menunduk itu lebih baik. Ingat seronok ke tunduk? Lenguh tengkuk tau dak? Tapi jangan hang kata aku sombong sebab aku nak jaga mata aku.

Pernah juga aku dengar perempuan cakap kat aku:

" Eleh, tunduk konon. Macam aku tak cantik benor."

Weh, kau memang cantik, sebab kau cantiklah aku tunduk, aku tak mahu syaitan dekat kau tu hasut aku. Kau cantik sebab Allah memang buat perempuan cantik.

Fahamilah aku. Aku lelaki. Lelaki tengok perempuan, mana sama dengan perempuan tengok lelaki. Lelaki tengok lagi jauh 'pandangan' tu.

Jadi sama-sama menjaga. In sha Allah iman selamat.

Yang benar

Lelaki yang disakiti imannya

No comments:

Powered By Blogger | Template Created By Lord HTML