Sunday, October 19, 2014

SEKALI ,REZEKI...DUA KALI, DOSA....APAKAH DIA????

Kata-kata karut tidak terbatas sejak zaman sekolah,

"Tertengok aurat perempuan sekali, REZEKI.

Tengok kali kedua, HARAM."

Sepatutnya,

"Tertengok aurat perempuan, imanmu Allah nak UJI.

Tengok kali kedua dan seterusnya, HARAM.

Yang HARAM tetap HARAM.

Tertengok terus alihkan pandangan.

Tertengok terus tundukkan pandangan.

Tertengok terus ucap istighfar, ASTAGHFIRULLAHALADZIM.

Bukan ucap ALHAMDULILLAH syukur dapat tengok."

Mata lelaki, "tertengok sekali, tengoklah sampai habis." Adeh adeh adeh.

Tertengok sekali lama-lama = HARAM

Perempuan bagi tengok atau tertengok = HARAM

REZEKI la sangat ye ~

Jadi JAGALAH AURATMU WAHAI WANITA


 
 
 
Teringat akan satu kisah di mana ada seorang lelaki, telah menaiki sebuah kenderaan awam, dan berdekatan dengannya pula seorang perempuan yang tidak cukup baju. Dek 'tertarik' dengan apa yang disajikan di depan muka, dia dimarah kerana merenung perempuan tersebut terlalu lama.

Tetapi sedarkah wahai wanita, salah siapa sebenarnya yang membuatkan lelaki menjadi penasaran seperti itu? bukankah itu salah perempuan juga?

Sudah menjadi fitrah di mana lelaki akan suka tengok perempuan dan perempuan akan suka tengok lelaki kerana itu memenuhi fitrah semulajadi mereka untuk berpasangan, tetapi janganlah disebabkan pemakaian kamu itu menyebabkan berlakunya peristiwa yang tidak dikehendaki seperti kejadian rogol.

Dan jangan pula anda salahkan lelaki dek kerakusan anda sendiri dalam berpakaian sedangkan dalam Al-Quran juga sudah menerangkan tentang keperluan menutup aurat.

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya." 
 
(Surah An-Nur:31)

Jadi apa anda tunggu lagi? sila periksa pemakaian anda, sama ada sudah menutup atau masih terbuka

Buat sang jejaka, jagalah mata. Kalau nampak perempuan yang tidak tutup aurat jangan cakap rezeki pulak. Alihkan pandanganmu dan ucaplah 'Astaghfirullah'


No comments:

Powered By Blogger | Template Created By Lord HTML