Thursday, March 20, 2014

PROTOKOL YAHUDI

Protokol Yahudi Boleh Menghancurkan Umat Islam

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيم



Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang dirahmati Allah,
Apabila kita bersyukur di atas nikmat Islam dan Iman yang telah kita kecapi selama ini dengan berusaha menambahkan ilmu dan amal serta ketakwaan kita  kepada Allah SWT. maka kita akan mendapat rahmat dan kasih sayang daripada Allah SWT. Jadilah kita di kalangan hambanya yang melaksanakan segala perintah-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya. Mudah-mudahan apabila kita taat kepada Allah dan Rasul-Nya, kita akan tergolong di kalangan hamba-Nya yang mendapat  nikmat kesejahteraan di dunia mahupun di akhirat.

Terdapat banyak kisah-kisah yang dinyatakan oleh al-Quran bahawa bangsa Yahudi (Bani Israil) adalah satu bangsa yang jahat dan banyak tipu muslihatnya. Ramai dikalangan para Rasul berasal daripada bangsa Yahudi ini adalah kerana Allah SWT Maha Mengetahui bahawa bangsa Yahudi adalah satu bangsa yang degil, jahat dan engkar, itulah hikmah Dia mengutus ramai para Rasul dikalangan Bani Israil untuk mengajak kaum Yahudi yang jahat dan engkar dan sukar untuk menerima kebenaran daripada Allah SWT.

Masyarakat Yahudi adalah satu golongan yang sememangnya dilaknat oleh Allah SWT kerana kesesatannya dan kezalimannya menderhakai Allah dan Rasulnya serta menzalimi Umat Islam semenjak dahulu sehinggalah kini. Allah SWT amat melarang Umat Islam menjadikan mereka sebagai teman rapat dan rakan taulan khususnya dalam mengurus hal ehwal berkaitan Islam.

Firman Allah SWT dalam Surah Al-Maidah ayat 51:

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai pemimpin-pemimpin kamu, kerana sebahagian mereka menjadi pemimpin kepada sebahagian yang lain. Sesiapa antara kamu yang menjadikan mereka pemimpinnya, maka sesunggguhnya dia adalah daripada golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang zalim".

Berdasarkan ayat tersebut jelaslah bagi kita bahawa bangsa Yahudi adalah bangsa yang zalim dan mereka sentiasa mengadakan propaganda untuk menghancurkan ummat di dunia ini terutamanya kepada Ummat Islam. Kita melihat mereka menjajah, merampas tanah air dan membunuh Umat Islam di Palestin dan di tempat lain pula mereka membunuh semangat, akidah dan menjajah fikiran dengan pelaksanaan ghazwatul fikr iaitu bentuk penjajahan pemikiran melalui protokol Yahudi.

Sahabat yang dimuliakan,
Sekiranya kita merujuk kepada 24 protokol Yahudi, maka yang ke-empatnya adalah ditulis, "Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan kebendaan dan lain-lain yang melalaikan".

Protokol Yahudi ini kian mempengaruhi hidup generasi muda  sehinggakan ramai umat Islam telah di cengkam oleh pemikiran Yahudiah dan akhirnya umat Islam khususnya generasi muda kita jatuh tersungkur.

Firman Allah SWT dalam Surah al-Baqarah ayat 120:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepada engkau (Wahai Muhammad) sehingga engkau menurut millah (agama) mereka (yang telah terpesong itu)".

Di antara perkara yang menggempur pemikiran Umat Islam ialah dengan pelaksanaan‘5S' iaitu screen, smoke, sport, sing & song dan seks.

Huraiannya :

1.   ‘Screen' atau filem. Melalui filem, Yahudi berjaya melakukan propaganda  memburuk-burukkan Islam, menghina Rasulullah SAW, menggalakkan pergaulan bebas di kalangan muda-mudi, menampilkan fesyen dan budaya songsang, melahirkan fahaman dan akidah sesat dan sebagainya. Filem juga boleh mempegaruhi pemikiran umat Islam dan melemahkan semangat jihad dan lebih suka berehat-rehat.

2.    ‘Smoke' atau rokok. Melalui rokok inilah kita menyumbangkan kira-kira 10 juta dollar U.S sehari membantu ekonomi Yahudi untuk membunuh Umat Islam di Palestin. Malah melalui rokoklah akhirnya boleh melarat kepada penagihan najis dadah. Merokok tidak ada menfaat lansung kerana rokok boleh menjejaskan kesihatan dan mendatangkan banyak penyakit fizikal.

3.   ‘Sport' atau sukan. Pelaksanaan temasya sukan yang ditaja oleh syarikat-syarikat arak dan rokok dalam menjayakannya, pendedahan aurat yang nyata, pergaulan bebas dan terdapat unsur-unsur majusiah iaitu unggun api di dalam pelaksanaannya.

4.   ‘Sing & Song' atau nyanyian. Melalui nyanyian dan hiburan telah banyak memesongkan akidah Umat Islam dengan pemujaan terhadap syaitan dan wanita yang mengakibatkan kelalaian dan lupa kepada Allah dan Rasul.

5.   ‘Seks'. Penerapan budaya songsang di kalangan masyarakat terutamanya belia. Berlakunya pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan sehingga merangsang perlakuan seks yang tidak terkawal. Natijahnya ramai anak zina yang lahir dan ianya sangat mengancam generasi Islam pada masa akan datang.

Sidang yang dihormati,
Bagaimanakah cara dan kaedahnya bagi kita Umat Islam untuk mengawal daripada pengaruh  fenomena protokol Yahudi ini? Antara kaedah dan caranya ialah;

1.   Wajib bagi Umat Islam kembali kepada pegangan akidah yang ampuh pemahaman syariat yang benar dan pengamalan akhlak yang terpuji mengikut apa yang dibawa oleh Rasulullah saw kepada kita.

2.   Tarbiah dan didikan anak-anak kepada asas ilmu dan ibadah yang istiqamah adalah jaminan keselamatan generasi kita yang akan datang dan mampu menjadi benteng serangan pemikiran dan protokol Yahudi. 

3.   Wajib bagi kita mengenali musuh-musuh Islam yang sentiasa memerangi aqidah, syariat dan akhlak-akhlak Islam. 

4.   Wajar bagi Umat Islam mengatur strategi untuk melumpuhkan ekonomi Yahudi dengan memboikot atau memberhentikan urusan perdagangan dengan Yahudi.

5.   Umat Islam mesti berani menguasai medium dakwah alaf baru untuk menarik minat generasi muda dekat dengan Islam melalui wasilah hiburan, sukan, filem, internet dan sebagainya yang tidak bercanggah dengan syariat.

6.   Semua lapisan masyarakat bertanggungjawab menjelaskan kepada orang ramai bahayanya protokol Yahudi ini.

Pihak pemerintah, pendakwah bebas, pertubuhan Islam perlulah menganjurkan program pendidikan dan tarbiah bagi menjelaskan bahayanya protokol ‘5S'  Yahudi kepada masyarakat. Gajala sosial yang berlaku di dalam masyarakat adalah kesan daripada kejayaan protokol Yahudi menguasai akhlak dan pemikiran pemuda dan pemudi Islam.

Firman Allah SWT maksudnya : "Orang-orang kafir dari Bani Israil telah dilaknat melalui lidah (doa) Nabi Daud dan Nabi Isa Ibni Maryam. Demikian itu disebabkan mereka menderhaka dan selalu melampaui batas".  (Surah al-Maaidah ayar 78)


Sahabat yang dikasihi,
Marilah sama-sama kita kembali kepada ajaran Islam yang sebenarnya dengan melaksanakan semua perintah Allah SWT dan menjauhi semua larangan-Nya. Pilihlah pemimpin dikalangan umat Islam yang jujur dan amanah dan tidak membawa agenda Yahudi laknatullah. 

Jika kalian berhajat untuk menyelamatkan umat daripada dirosakkan oleh pemimpin jahil dan zalim maka kalian perlu berhati-hati ketika membuat pilihan dan mengundi di dalam pilihan raya. Setiap undi yang betul dan tepat mempunyai saham akhirat ia itu berbentuk ganjaran pahala atau pun undi yang salah dan silap akan menjadi bebanan dosa di akhirat nanti. Wallahualam.


No comments:

Powered By Blogger | Template Created By Lord HTML