Thursday, March 20, 2014

Fadhilat Asma’ul Husna – As Shabuur

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



99. As Shabuur

The Patient And Timeless

Maha Sabar / Sangat Sabar / Maha Penyabar – Dia tidak tergesa-gesa memberikan seksaan dan tidak juga cepat melaksanakan sesuatu sebelum masanya.
.
Fadhilat As Shabuur
.
Jika dizikirkan ‘Ya Shabuur’ sebanyak 100 X setiap hari sebelum tebit matahari, InsyaAllah ia tidak akan dapat bala pada hari itu, juga untuk membangun jiwa besar dan sabar dalam menghadapi segala urusan.
.
Sesiapa yang berzikir ‘Ya Shabuur’ sebanyak 100 X pada tiap-tiap hari sebelum matahari tebit, InsyaAllah musuhnya tidak akan mengeluarkan perkataan buruk terhadapnya.
.
Asma‘Ya Shabuur’ ini dibaca setiap masa terutama dalam menghadapi segala kesulitan masalah apa saja, pasti segala urusan akan berhasil dengan baik.
.
Agar kita diberi kesabaran oleh Allah dalam segala hal, maka perbanyakkanlah zikir ‘Ya Shabuur’ ini menurut kemampuan. Dengan sifat sabar & penuh pengharapan kepada Allah, maka segala usaha & upaya akan mencapai kejayaan.
.
Sesiapa ditimpa kesusahan ataupun dukacita hendaklah menyebut ‘Ya Shabuur’ 3,000 kali , InsyaAllah ia akan terselamat
.
Sesiapa menzikirkan ‘Ya Shabuur’ 1,020 kali setiap hari, InsyaAllah akan dilenyapkan segala kesusahan. Keamanan dan kesejahteraan akan diperolehi serta kelegaan akan dinikmati. 

.
Wallahu A’lam bishowab


No comments:

Powered By Blogger | Template Created By Lord HTML